از اوايل صبح 25 خرداد فضاي مجازي ايران هم ملتهب شد و اينترنت بازهاي
ايراني وارد جنگ سايبر شدند. تقريبا تا ظهر بيشتر سايتهاي ايراني به خصوص
سايتهاي خبري از کار افتاده بودند و مسئولان اين سايتها از بازديد کننده
فراواني که روي سايتشان آمده بود هم ذوق زده بودند و هم نگران!
به
گزارش خبرآنلاين، ماجرا از اين قرار بود که کاربران اينترنت ديروز با يکي
از سادهترين ابزارهاي جنگ سايبر آشنا شده بودند و با ارسال لينک
سايتهايي مثل pagerboot.com به يک ديگر تلاش ميکردند تا سايت رقيب را با
ارسال requestهاي اضافي به زانو درآورند.
اما جالبتر از آن
ببينيد وقتي که يک خبرگزاري جدا از وظيفه اصلي که همان انتشار اخبار آن هم
بدون قضاوت است، از اين راه براي رسيدن به اهداف خود استفاده ميکند.
خبرگزاري
فارس با قراردادن کدي در انتهاي صفحه خود هم همين کار را کرد. حالا با هر
بار مراجعه به اين خبرگزاري، يک Request اضافي به سايت mirhossein.com
فرستاده ميشود. قبل از اين Captuer هم همين کد براي سايتهاي بالاترين و
قلم نيوز بود.
البته ناگفته نماند که اين کار يک اقدام متقابل بود و سايتهاي رقيب نيز از همين روش براي سايتهاي ديگر استفاده کردند.
فضاي
مجازي در هفتههاي اخير ميزبان گفتمان تند انتخابات بود و از آنجايي که
خبر در دنياي مجازي تا ابد زنده است به نظر نميرسد اين روند کاهشي به خود
ببيند.
ايراني وارد جنگ سايبر شدند. تقريبا تا ظهر بيشتر سايتهاي ايراني به خصوص
سايتهاي خبري از کار افتاده بودند و مسئولان اين سايتها از بازديد کننده
فراواني که روي سايتشان آمده بود هم ذوق زده بودند و هم نگران!
به
گزارش خبرآنلاين، ماجرا از اين قرار بود که کاربران اينترنت ديروز با يکي
از سادهترين ابزارهاي جنگ سايبر آشنا شده بودند و با ارسال لينک
سايتهايي مثل pagerboot.com به يک ديگر تلاش ميکردند تا سايت رقيب را با
ارسال requestهاي اضافي به زانو درآورند.
اما جالبتر از آن
ببينيد وقتي که يک خبرگزاري جدا از وظيفه اصلي که همان انتشار اخبار آن هم
بدون قضاوت است، از اين راه براي رسيدن به اهداف خود استفاده ميکند.
خبرگزاري
فارس با قراردادن کدي در انتهاي صفحه خود هم همين کار را کرد. حالا با هر
بار مراجعه به اين خبرگزاري، يک Request اضافي به سايت mirhossein.com
فرستاده ميشود. قبل از اين Captuer هم همين کد براي سايتهاي بالاترين و
قلم نيوز بود.
البته ناگفته نماند که اين کار يک اقدام متقابل بود و سايتهاي رقيب نيز از همين روش براي سايتهاي ديگر استفاده کردند.
فضاي
مجازي در هفتههاي اخير ميزبان گفتمان تند انتخابات بود و از آنجايي که
خبر در دنياي مجازي تا ابد زنده است به نظر نميرسد اين روند کاهشي به خود
ببيند.
No comments:
Post a Comment